9 juli 2008

Köttfärssås del 1

Jakten på den perfekta köttfärssåsen har börjat! En fin, blå stekgryta inhandlades från Ikea just för ändamålet. Hoppas bara jag får mer nytta av den. Skadar väl inte att äga en sån...
Detta receptet skulle koka i hela 3! timmar. Men visst, jag är villig att testa...
Jag använde:
400 g fläskfärs
2 rivna morötter
1 liten bit riven rotselleri
1 hackad gul lök
½ röd chilli
3 vitlöksklyftor
drygt 1 l vatten
2 msk oxfond
timjan
oregano
ca 1 msk kinesisk soya
1½ dl tomatpure
salt o peppar
Och så här gjorde jag:
Bryn färsen. Häll ner grönsakerna och fräs på nån minut. Ner med resten och rör om. Sänk värmen och låt puttra i ca 3 timmar.
Vad tyckte jag då??
Tja, det gick att äta men var inte som jag ville. Betyg 3 av 5.
Receptet hittade jag här

Jakten fortsätter...

(fler recept kommer snart)

Inga kommentarer: