6 juni 2008

Nu har jag testat Ben & Jerry glass




Att testa denna glass har länge stått på min önskelista. Alla som äter den höjer den till skyarna. Jag hade spanat in en viss sort som jag tyckte lät gott med marshmallows och vit choklad. Denna fanns ju såklart inte när jag nu väl skulle köpa den. Typiskt.
Men jag kom hem med denna istället. Detta är en liten portionsbägare. Minns tyvärr inte hur många ml den var på men precis lagom till en person i alla fall. Inne i locket satt smart nog en liten träsked. Björne testade en annan sort men jag tog inte kort på den och minns inte heller namnet på den.

Men hur som helst. Dessa köpte vi i Ängelholm och vi åt dom inte förrän vi kom hem. Ca 25 min senare. De höll kylan bra. Bara lite, lite smälta var de.

Min hette då Caramel Chew Chew och var en kolaglass med kolarippel och små bitar av choklad med typ toffe inne i. Som center fast mindre. Den smakade sådär faktiskt. Jag åt ca hälften och sen ställde jag in resten i frysen. Nån dag efter tog jag fram den igen och nu var den mycket godare faktiskt. Vet inte om det var för att den var lite smält första gången eller vad men den smakade faktiskt bättre välfryst.

Till o Börja med så är det gräddglass. Och det märks. Den är rätt gräddig. Ingen smalglass direkt.
Den milda kolasmaken var dock helt perfekt och de små "centerbitarna" var ett trevligt avbrott i glassen. Så jag får nog prova fler sorter när tillfälle ges. De är ju inte direkt billiga...

Har ni smakat andra smaker?? Vad tycker ni?

1 kommentar:

Anonym sa...

Om jag ska ha "lyx" glass så föredrar jag Häagen Dazs glass. Är ljuvligt gott (förutom strawberry cheesecake som jag inte tyckte va god). Annars är det flera smaker som är extremt goda, allt från deras enkla men supergoda vanilj till caramel. Testa så får du se.

Angel